Friday, January 25, 2008

BERTERIMA KASIH KEPADA ISTERI

Khas untuk para suami...

Isteri perlu dihargai. Tugas mereka ibarat menguruskan semua perkara. Diri sendiri, suami, anak, ibu bapa mereka, keluarga, tempat kerja (bagi yang bekerja), urusan ibadat dengan Tuhannya, cita-cita, perancangan peribadi...hidup mereka selalunya mempunyai beban dua kali ganda daripada suami. Jika suami kurang menghargai, apa agaknya yang akan mereka simpan di dalam hati?

Rasulullah SAW amat menghargai isteri-isterinya. Sebaik-baik suami adalah yang paling baik terhadap isteri dan anak-anak. Bukan sekadar memberi nasihat, malah Rasulullah SAW memberikan contoh untuk ikutan para suami sepanjang zaman.

Sebagai suami, kita terkadang lupa dengan pengorbanan isteri. Mungkin terkadang bila kita mendengar lagu Nash 'Pada Syurga di Wajahmu' atau lagu Search 'Teguh', barulah kita terfikir tentang isteri.

Ego kita menutup mata hati kita daripada berterima kasih kepada mereka. Saya dan anda amat terhutang budi kepada mereka. Belajarlah berterima kasih kepada mereka terutama para isteri yang setia dan taat kepada suami.

No comments: