Tuesday, October 24, 2006

JANGAN LUPA....

hari raya tiba lagi...

apabila menjelang hari raya, semua orang sibuk membuat persiapan...saya cuma ingin mengingatkan diri saya dan anda dengan beberapa perkara:

- jangan lupa di waktu kita bergembira, ada yang berduka. mungkin kerana mereka tidak berharta, mungkin juga kerana mereka kehilangan orang yang tersayang atau mungkin kerana mereka ditindas oleh musuh-musuh Islam.

- jangan lupa pada puasa kita yang telah berlalu. mungkin banyak cacat-celanya kerana kita tidak menjaga diri kita daripada dosa. segeralah bertaubat agar Allah SWT mengampunkan kesalahan kita

- jangan lupa bahawa bulan-bulan yang akan datang tetap menuntut kita untuk mentaati Allah. tidak hanya di dalam bulan Ramadhan sahaja kita perlu beribadat dan menjaga hubungan kita dengan Allah.

- jangan kita lupa pada cabaran semasa yang dihadapi oleh umat Islam termasuk yang terkini iaitu penghinaan terhadap Rasulullah SAW. fikirkan bagaimana kita ingin menghadapi cabaran ini dan berdakwah sekadar mampu.

- jangan lupa bahawa syaitan dan iblis telah pun dibebaskan. mereka akan meneruskan kerja mereka untuk membawa kita ke dalam neraka bersama mereka

- jangan lupa pada Allah dalam setiap gerak-geri kita..

semoga saya dan anda tergolong di kalangan mereka yang mengingati semua ini dan tidak lupa, amin.

No comments: