Thursday, April 17, 2008

KEMBALI MENATAP BLOG DAN WEB...TAPI...

Beberapa hari terasing daripada internet mungkin tidak ada apa-apa kesan pada orang lain. Tetapi bagi diri saya,ia sedikit sebanyak memberikan kesan. Contohnya...

Saya termenung di depan komputer beberapa ketika...tidak tahu apa yang hendak ditulis. Tidak tahu apa yang sepatutnya saya tulis. Sedangkan idea itu datang mencurah-curah semasa saya bermusafir dan berada jauh dari rumah dan juga dari internet. Idea juga timbul ketika berbincang dengan rakan-rakan semasa di sana dan juga semasa memandu untuk pulang ke rumah.

Tetapi saya tidak ada idea untuk ditulis ketika saya membuka komputer untuk menatap kembali blog ini. Inilah yang saya mampu tulis untuk dikongsi bersama. Mungkin ia ibarat seorang pemain ping pong yang telah lama tidak memegang 'bat' ping pong. Rasa kekok..pukulan tidak mengena...namun setelah berkali-kali berlatih...'skill' tu telah mula menampakkan dirinya.

Saya berharap pembaca blog ini akan terus mengikuti coretan hati saya di dalam ruang kecil ini untuk manfaat dan kebaikan bersama.

Terima kasih kerana melayari blog ini!

No comments: