Sunday, May 03, 2009

Terimalah Ibadahku....


Setiap kali sujud, pasti akan terlintas di hati... 'Ya Allah, terimalah ibadahku'..

Kenapa?

Apalah ertinya solat beribu rakaat....kalau tidak diterima?

Apalah ertinya berlapar berpuasa beratus hari....kalau tidak diterima?

Apalah ertinya berbelanja wang dan harta, berlapar dan dahaga, sakit tubuh badan, berpisah dengan keluarga ketika menunaikan haji...kalau tidak diterima?

Apalah ertinya berjam-jam membaca Al-Quran dan berzikir...kalau tidak diterima?

Apalah ertinya bersusah payah menuntut ilmu dan belajar agama...kalau tidak diterima?

Apalah ertinya segala amalan hati....lisan....tubuh badan....kalau tidak diterima oleh Allah SWT?

Jawapannya - tiada ertinya...tiada apa-apa hasilnya di akhirat....muflis....

Sedarlah betapa pentingnya 'Penerimaan' dalam ibadah....

Mohonlah kepada Allah SWT...agar diterima semua ibadah kita...

Bantulah diri kita dengan mempelajari ilmu agama agar ibadah kita diterima oleh Allah SWT...

Ya Allah...terimalah ibadah hambaMu yang penuh dengan dosa ini...

Tanpa penerimaanMu, siapalah diriku ini....tiada kelebihan di dunia apatah lagi di akhirat nanti...

Aku bukan Nabi dan Rasul...bukan juga keluarga mereka...

Aku bukan sahabat NabiMu....bukan juga rakan mereka...

Aku bukan alim..aku bukan abid....

Aku mohon penerimaanMu...

terimalah ibadahku...

2 comments:

..::بشرى::.. said...

lama menanti artikel terbaru ust...terima kasih dengan peringatan tu..semoga ibadah kita diterima Allah

..::بشرى::.. said...

salam...ust bg ceramah esok ye kt IIS...ust rekodkan boleh?pstu upload kan blog ust ni...nk dgr tapi jauh sgt nk dtg...saya duk phg..semua kuliah ust kt tepi blog tu saya dah dgr...siap buat nota lagi...maseh ust