Saturday, November 22, 2008

Terfikir Tentang 'Sahabat Nabi SAW'

Pulang daripada pembentangan tentang Khalifah Uthman Bin Affan...


Terfikir tentang mereka...'Sahabat Nabi SAW'...penyuluh sepanjang jalan...

Merekalah manusia paling beruntung..tiada tandingan...

Bertemu Nabi SAW, belajar,berbincang malah berpimpinan tangan...

Diajar, ditegur, dididik, diasuh oleh insan terbaik...manusia pilihan...


Membelanjakan harta dan segalanya..malah jiwa dan raga...itulah keimanan...

Mereka paling berani...berdepan dunia demi menyambung mesej Tuhan...

Mereka paling kuat beribadah...siang dan malam...solat dan Al-Quran...

Mereka menguasai dunia...tidak pernah lupa daratan..


Aku melihat segenap sudut hidup mereka....memang tiada tandingan!

Aku melihat SATU sudut hidup mereka...juga aku ketinggalan!

Tak mungkin aku mampu berjalang seiringan...

Moga aku akan berada di belakang...setia memohon panduan...


* ayuh tambahkan maklumat anda tentang sahabat Nabi SAW!

No comments: